Cu placa prin transilvania: Zarnesti – Sighisoara 2018

A venit in plm toamna si uite ca am reusit sa adun cativa fraieri pe ultima suta de metri inainte sa se faca frig sa mergem sa facem o tura care la care ma gandeam de un an: de la Zarnesti la Sighisoara in 3 zile. Aia care s-au tras pe kur in ultimul moment au avut ce sa regrete.

Traseul s-a desfasurat in perioada 14-16 septembrie 2018, pe ruta Gara Zarnesti – Harseni – Agnita – Sighisoara:

In total 159 km, desfasurati in mare parte in panta mai mult sau mai putin lina. Dificultatea este mai mica decat de pe drumul spre vama, sunt doar 2 satane dar nu atat de grele. Masinile pe traseu exista, si sunt chiar destule in prima zi cel putin, dar nu am simtit ca e intradevar pericol din aceasta cauza, drumurile fiind suficient de late. Oricum nu vorbim aici de nationale, tot traseul se desfasoara pe drumuri judetene si comunale.

Also exista un oarecare risc de caini, trebuie un pic de atentie cateodata.

Pe ansamblu asfaltul este rezonabil, cu multe parti bune si cu cateva segmente mai dificile (citeste asfalt ca in prima zi din tura de longboard de 1 mai), dar vivabile.

Noi am fost putini si am avut si o masina de suport, care a prins bine cand era sa ne prinda o ploaie torentiala in ziua a doua, dar teoretic traseul s-ar putea face si living off the land si dormind la pensiuni, fara masini.

Ziua I

Zarnesti - Harseni: Lungime:48 km,Durata: 5 - 6h

Am plecat la ora 6,05 AM din Bucuresti, cu acceleratul ala de Timisoara cu care mergeam candva la munte.

Dupa 2 ore si ceva ne-am oprit in Brasov.

autoservirea pentru alcoolicii din gara Brasov

Aici a trebuit sa asteptam cam 45 de minute un tren spre Zarnesti.

Noi ne-am oprit in Gara Zarnesti, dar de fapt era mai bine sa coboram 2 halte mai devreme, aproape de drumul 73A pe care urmam sa mergem. Asa au mai fost vreo 2km lejeri, pana la drum.

plecarea din Zarnesti

Dupa iesirea din Zarnesti drumul intampina primul si singurul deal din aceasta zi, inainte de Poiana Marului, care se urca cam in 10 minute. De aici traseul este coborare sau coborare lina cam pana la Sinca Veche.

Fiind totusi un drum mai circulat pana la Sinca Veche, sunt ceva masini si trebuie un pic de atentie.

Asfaltul este ok, mai sunt gropi dar nimic spectaculos.

Dupa opririle de rigoare pe la variate carciumi din satele de pe drum, va recomandam in special “La Q” din Sinca Noua.

La Q

am ajuns pe la 6 in Harseni unde puteam sta. Alternativ, daca nu aveam aceasta posibilitate in Margineni si Sinca Veche se gasesc niste pensiuni.

la Harseni

Dupa o noua tura la birtul din localitate, ne-am culcat.

Ziua II

Harseni - Agnita,Lungime: 60km,Durata: 6h

Ziua aceasta e cea mai lunga din traseu, si contine si o Satana destul de frumoasa pe final, in ultima coborare spre Agnita.

Initial am vrut sa taiem din traseu pe drumuri comunale, din pacate s-au dovedit neasfaltate.

no asphalt

Asta ca a trebuit sa revenim la drumurile asfaltate si am facut ceva mai mult (cei 60km)

Cam asa ar fi traseul de azi:

Harseni – Agnita

In Voila trebuie traversat DN1, cu oprire obligatorie la birtul foarte misto de acolo, cu o curte imensa.

Trecand DN1, drumul incepe sa urce usor, cu cateva dealuri de urcat pe jos, tras cu masina sau chiar in masina, dupa posibilitati.

Asfaltul e variabil, am dat la un moment dat si peste o portiune oribila.

La un moment dat a fost o ploaie torentiala, de care ne-a salvat masina de suport in ultimul moment. Dar a durat mai putin de 5 minute, asa ca am putut sa dam ultima panta, de aproximativ 3km, care coboara spre Agnita de la Merghindeal. Atentie, al sfarsit e o portiune de asfalt super naspa de vreo cateva sute de metri, unde era sa cad de altfel.

La Agnita desi initial vroiam sa stam cu cortul prin padurile din zona, ne-am cacat pe noi din cauza sanselor de ploaie si am luat niste camere la o pensiune, a iesit cam 60 de lei de persoana. Cu greu am reusit sa gasim si o pizzerie unde sa mancam ceva.

Ziua III

Agnita - Sighisoara, Distanta: 43km, Durata: 4h

Ziua trei este cea mai scurta si cea mai frumoasa. Foarte multe coborari, majoritatea usoare, inclusiv ultimii 10km spre Sighisoara.

Traseul ar fi acesta:

Agnita – Sighisoara

Zona este turistica, datorita variatelor biserici fortificate din zona.

biserica fortificata

In unele sate la birturi se gaseste si o bautura rara, si foarte apreciata:

Fanta cu gust de struguri

In Sighisoara optiunea initiala pentru intoarcere era un tren la 5 PM, dar in final ne-am intors cu masina de suport, ca am incaput fiind mult mai putini decat se anuntasera initial.